sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya... klik imej.

sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya... klik imej.
bila si badot bersuara selepas world cup 2010, sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya & jepun/korea pun simbol agama jugak... klik imej. so apa kes jika penaja tuh firma judi, gay/lesbo, pelacuran, syarikat daging babi bukan hanya arak? yang penting adalah niat sebab kalau pakai songkok cam ngah gadot tapi munafik, apa barang!

Monday, July 26, 2010

yang monogami lebih ramai rogol anaklah, wahai si bangsat2 aka agen yahudi...

Kahwin 4 bukan cara kawal nafsu
Oleh Maiamalina Mohamed Amin
maiamalina@hmetro.com.my
2010/07/26
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

KUALA LUMPUR: “Poligami tak semestinya boleh menyelesaikan masalah nafsu seorang lelaki,” ulas Timbalan Pengerusi Majlis Perunding Wanita Islam Malaysia (MPWIM), Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Prof Madya Datin Dr Noor Aziah Mohd Awal.
Beliau yang juga Pensyarah Undang-Undang, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), berkata, Islam tidak menetapkan syariat yang mengatakan poligami penyelesaian kepada kesukaran golongan Adam mengawal nafsu, sebaliknya masalah terbabit diatasi dengan amalan tertentu.


Katanya, lelaki yang berdepan masalah itu perlu berbalik kepada hukum yang menetapkan supaya semua umatnya berpuasa, mengamalkan zikir dan memperbanyakkan amalan kerana cara terbabit mampu melemahkan nafsu serakah selain godaan syaitan yang menjurus kepada sebaran air mani. “Kejadian merogol anak kandung sendiri meskipun sudah mempunyai empat isteri sepatutnya tak berlaku dan ini secara tidak langsung menunjukkan suami memang tidak boleh mengawal nafsunya.


“Kalau begitu, kita kena periksa pula latar belakangnya dari segi solat, amalannya yang menyebabkan dia (suami) buat demikian. Kalau dia memang tergamak merogol anak kandung sendiri yang sepatutnya dilindungi, maknanya dia berkahwin itu semata-mata memuaskan nafsu.


“Sepatutnya, apabila sudah mempunyai empat isteri, dia kena juga berpuasa, buat amalan lebih banyak dan berzikir kerana ini yang mampu melemahkan sedikit nafsu, tidak kiralah sama ada seorang lelaki itu orang tua atau muda. Kita kena berbalik kepada hukum,” katanya.


Noor Aziah berkata demikian mengulas muka depan Harian Metro, kelmarin mengenai seorang kontraktor beristeri empat layak digelar ‘bapa setan’ apabila tergamak menjadikan anak kandung hasil perkahwinan dengan isteri keduanya sebagai tempat memuaskan nafsu apabila memperkosa mangsa sejak berusia sembilan tahun di Kerambit, Kuala Lipis. Lebih keji, lelaki berusia 49 tahun itu merakamkan perbuatan terkutuknya merogol anak yang kini berusia 14 tahun dengan telefon bimbitnya sebelum menyimpan rakaman berkenaan.


Tindakan tiada perasaan


2010/07/26
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

KUALA LUMPUR: Tindakan seorang kontraktor yang mempunyai empat isteri, tetapi masih tergamak menjadikan anak kandungnya tempat untuk melampias nafsunya jelas menunjukkan dia sedang mengalami masalah psikologi.
Ahli Lembaga Kaunselor yang dilantik Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat serta pensyarah Jabatan Psikologi Pendidikan dan Kaunseling Universiti Malaya (UM), Prof Dr Suradi Salim (gambar) berkata, perbuatan sebegitu menunjukkan pelakunya seorang yang tidak normal serta menjadi individu tidak mempunyai perasaan.


Menurutnya, kemungkinan individu ini tidak ada pengetahuan mengenai batasan dalam hubungan kekeluargaan hingga tergamak memuaskan nafsunya dengan anak sendiri.


Katanya, terdapat juga kemungkinan pelakunya mempunyai masalah dalam pergaulan bersama masyarakat hingga sanggup mengambil kesempatan terhadap keluarganya.


“Selalunya, jika seseorang itu mempunyai nafsu seks yang kuat, tetapi mempunyai pegangan agama dan menjadi ahli masyarakat yang baik...dia tidak tergamak untuk berbuat demikian kepada ahli keluarganya sendiri,” katanya.

No comments:

Post a Comment