sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya... klik imej.

sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya... klik imej.
bila si badot bersuara selepas world cup 2010, sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya & jepun/korea pun simbol agama jugak... klik imej. so apa kes jika penaja tuh firma judi, gay/lesbo, pelacuran, syarikat daging babi bukan hanya arak? yang penting adalah niat sebab kalau pakai songkok cam ngah gadot tapi munafik, apa barang!

Monday, February 28, 2011

wajarkah didenda WALAU rm300? pakai otak lah, beb... tak kan mau direvolusikan cam mesir baru gelabah berok lak!

Lega proses daftar nikah selesai


E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

KOTA BHARU: “Kami berdua lega kerana proses pendaftaran pernikahan selesai, sekurang-kurangnya anak kami tidak menghadapi masalah selepas ini termasuk membabitkan kerakyatan,” kata Shamsul Safie, 32, semalam.

Dia berkata demikian selepas Hakim Mahkamah Tinggi Syariah, Hakim Syarie Abdullah Man dalam keputusannya semalam, menjatuhkan hukuman denda RM300 terhadapnya selepas bersalah berkahwin tanpa kebenaran Majlis Agama Islam Kelantan (Maik).


Difahamkan penuntut jurusan Pengajian Antarabangsa, University of Edinburgh itu menikahi Cheryl Gibbons, 27, di Masjid King Fahd di Edinburgh, Scotland pada Mei tahun lalu.

Namun, sebelum itu mereka merujuk hasrat untuk berkahwin kepada Kedutaan Malaysia di London, tetapi pasangan berkenaan diminta berurusan dengan Maik sebelum boleh diijabkabul.


Mereka pulang ke tanah air pada awal bulan lalu untuk mendaftarkan perkahwinan, namun perlu hadir pada prosiding pendakwaan di Mahkamah Tinggi Syariah kerana bernikah tanpa kebenaran Maik.


Kira-kira jam 3 petang semalam, isu membabitkan soal pendaftaran pernikahan mereka selesai selepas dikenakan denda sekali gus melegakan pasangan itu kerana kini menunggu surat nikah dikeluarkan dari Pejabat Agama Islam Tumpat, hari ini.

Menyentuh perkenalan mereka hingga mendirikan rumah tangga, Shamsul yang juga anak kelahiran Geting, Tumpat berkata, ia bermula dengan perkenalan mereka ketika bekerja di syarikat Korea di Ampang.


“Ketika itu kami sama-sama bertugas di bangunan sama. Cheryl ketika itu menunjukkan minat mengenai budaya orang Asia sebelum kami dipertemukan semula ketika saya menjelajah ke negara asal isteri.

“Tidak sangka perkenalan rapat bermula 2009 membawa saya melamar Cheryl sebelum kami diijabkabulkan,” katanya.

No comments:

Post a Comment