sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya... klik imej.

sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya... klik imej.
bila si badot bersuara selepas world cup 2010, sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya & jepun/korea pun simbol agama jugak... klik imej. so apa kes jika penaja tuh firma judi, gay/lesbo, pelacuran, syarikat daging babi bukan hanya arak? yang penting adalah niat sebab kalau pakai songkok cam ngah gadot tapi munafik, apa barang!

Wednesday, February 9, 2011

gara2 shahriZAT al bangSAT & the geng...

Jodoh warga Pakistan hanya 10 hari

KUALA LUMPUR: Jodoh 10 hari, itu yang berlaku ke atas seorang warga Pakistan berusia 25 tahun selepas dipaksa beberapa lelaki termasuk bapa mentuanya menceraikan isteri yang dikahwini ketika berada di rumahnya di Jinjang, di sini.

Lebih menyedihkan, apabila isterinya berusia 20 tahun itu turut ‘diheret’ pulang ke kampung halaman di Kelantan bersama ahli keluarganya menyebabkan pengajian wanita di sebuah universiti tempatan terjejas.


Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam Jumaat lalu, mangsa turut ditendang, ditampar dan ditumbuk beberapa lelaki dipercayai bapa saudara kepada isterinya selepas kumpulan berkenaan menerima arahan daripada bapa mentuanya yang berusia awal 40-an.


Bagaimanapun, mangsa hanya membuat laporan di Balai Polis Jinjang, di sini, semalam selepas mendapat nasihat daripada rakan.


Menurut sumber, pasangan berkenaan yang sudah menjalinkan hubungan cinta sejak setahun lalu nekad berkahwin di Pakistan pada 26 Januari lalu selepas kisah percintaan mereka tidak direstui keluarga wanita terbabit.


“Pasangan terbabit yang yakin keluarga wanita berkenaan akan berubah pendirian nekad melangsungkan perkahwinan secara rahsia di Pakistan. “Namun, tindakan itu mengundang padah apabila keluarga sebelah wanita masih tidak merestui hubungan pernikahan itu sebelum berusaha memisahkan mereka,” katanya.



Sumber berkata, mangsa dan isterinya dilaporkan dalam proses mendapatkan pengesahan perkahwinan dengan mendaftarkan pernikahan mereka di negara ini.


“Bagaimanapun, hasrat pasangan itu berkecai apabila ahli keluarga wanita berkenaan bertindak menyerang rumah mereka selepas mengetahui kediaman lelaki terbabit,” katanya.


Sumber berkata, biarpun mangsa cuba menenangkan ahli keluarga sebelah isterinya dengan memberikan penjelasan mengenai pernikahan mereka, bapa mentuanya masih berkeras untuk memisahkan mereka.


“Mangsa yang terlalu menyayangi isterinya berkeras untuk tidak melafazkan cerai biarkan dia dipaksa dan dipukul dengan teruk kumpulan terbabit lebih 20 minit di hadapan isterinya.


“Keengganan mangsa berbuat demikian menyebabkan bapa mentua dan ahli keluarga wanita terbabit terpaksa mengalah,” katanya.


Sumber berkata, kumpulan terbabit diketuai bapa mentua mangsa akhirnya membuat keputusan untuk memaksa wanita terbabit untuk pulang bersama mereka ke kampung.


“Biarpun wanita berkenaan enggan, dia dipaksa untuk mengikuti bapanya itu,” katanya.


Difahamkan, mangsa cedera pada bahagian muka dan badan akibat dipukul kumpulan terbabit namun hanya dirawat sebagai pesakit luar di sebuah klinik swasta berhampiran kediamannya.


Mangsa tampil membuat laporan polis bagi memudahkan siasatan lanjut dilakukan namun difahamkan pihak berkuasa masih menunggu perintah mahkamah bagi melakukan siasatan mengenai dakwaan mangsa.


Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Sentul, Superintendan Zainuddin Ahmad ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan namun enggan mengulas lanjut.

No comments:

Post a Comment