sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya... klik imej.

sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya... klik imej.
bila si badot bersuara selepas world cup 2010, sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya & jepun/korea pun simbol agama jugak... klik imej. so apa kes jika penaja tuh firma judi, gay/lesbo, pelacuran, syarikat daging babi bukan hanya arak? yang penting adalah niat sebab kalau pakai songkok cam ngah gadot tapi munafik, apa barang!

Thursday, October 21, 2010

semua negara islam sebenarnya masih dijajah...

Pendakwa tuntut ulama kahwin budak 12 tahun dihukum penjara

E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

UNGARAN (Indonesia): Pendakwa raya semalam menuntut seorang ulama kaya yang berkahwin dengan seorang budak berusia 12 tahun dihukum penjara enam tahun atas tuduhan mencabul kanak-kanak.

Pujiono Cahyo Widiyanto, 45, dari Semarang, Jawa Tengah, mencetuskan kontroversi apabila berkahwin dengan kanak-kanak dari keluarga miskin itu, Lutfiana Ulfa.


“Kami mengesyorkan supaya dia dipenjara enam tahun. Beliau terbukti bersalah mencabul secara seksual kaum wanita, khususnya kanak-kanak bawah umur itu,” kata pendakwa raya, Suningsih.


“Sebagai pemilik sebuah sekolah agama, Pujiono tidak menunjukkan contoh yang baik,” katanya.

Pujiono yang juga terkenal dengan panggilan Sheikh Puji, mengahwini Lutfiana pada Ogos 2008.


Beliau mempertahankan perkahwinan itu, yang kedua baginya, dengan berkata kanak-kanak itu sudah cukup umur.

Pujiono juga berkata, perkahwinan itu sah di sisi Islam tetapi pengkritiknya berkata, beliau perlu mematuhi undang-undang negara yang menetapkan 16 tahun sebagai usia minimum untuk berkahwin.


Indonesia mempunyai undang-undang tegas berhubung kesalahan seks dengan kanak-kanak tetapi perkahwinan yang tidak didaftarkan atau dilakukan secara tidak rasmi antara lelaki tua dengan gadis bawah umur adalah perkara biasa di kawasan pedalaman. - AFP

No comments:

Post a Comment