sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya... klik imej.

sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya... klik imej.
bila si badot bersuara selepas world cup 2010, sometimes better luaran je kafir tapi dalaman islam berbanding sebaliknya & jepun/korea pun simbol agama jugak... klik imej. so apa kes jika penaja tuh firma judi, gay/lesbo, pelacuran, syarikat daging babi bukan hanya arak? yang penting adalah niat sebab kalau pakai songkok cam ngah gadot tapi munafik, apa barang!

Monday, December 20, 2010

saudi pun pro konvensyen VERSI jew jugak...

Isu kahwin budak terus diperdebat


E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

RIYADH: Perdebatan antara pihak tertentu di Arab Saudi mengenai isu perkahwinan gadis di bawah umur yang kerap dilaporkan akhbar tempatan sejak akhir-akhir ini, semakin mendapat perhatian.

Sejak beberapa bulan lalu, akhbar tempatan sering mendedahkan berita mengenai beberapa gadis bawah umur yang dikahwinkan dengan lelaki seusia bapa ataupun datuk mereka.


Pada awal Oktober lalu, pegawai Suruhanjaya Hak Asasi Kemanusiaan mendesak kumpulan sivil dan pihak media membantah perkahwinan sedemikian. Perkahwinan antara gadis bawah umur dengan lelaki yang jauh lebih berusia dikatakan melanggar hak kanak-kanak yang tercatat dalam Konvensyen Mengenai Hak Kanak-Kanak di negara itu.

Menurut Pengerusi Pertubuhan Kebajikan dan Sosial, Badan Kebajikan dan Perpaduan Sosial Wood, Naeema Al-Zamil, dalam tempoh empat tahun pihaknya menemui lima kes perkahwinan gadis bawah umur yang berusia antara 10 hingga 12 tahun. Dalam sesetengah kes pula, terdapat ibu semuda usia 14 tahun yang sudah mempunyai anak.


“Kami tidak boleh campur tangan dalam perkahwinan sebegini kerana pihak mahkamah tidak mengharamkannya walaupun akhbar mendedahkan pihak terbabit sudah berjanji untuk menegah perkahwinan sedemikian secepat mungkin,” kata Naeema. - Agensi

No comments:

Post a Comment